Instagram Adverteren

Instagram is een ontzettend populair social media kanaal, vooral onder jongeren. Toen Facebook in 2012 Instagram overnam groeide het gebruikersaantal enorm. Tegenwoordig maken meer dan 1 miljard mensen gebruik van Instagram. Meer dan 500 miljoen gebruikers zijn dagelijks te vinden op het platform. Wij leggen je graag uit hoe adverteren via Instagram succesvol inzetbaar is voor evenementen, artiesten en bedrijven.

Waarom adverteren op Instagram?

  • like-icon Gericht adverteren door uitgebreide targeting mogelijkheden
  • like-icon Hoge mate van interactie met je doelgroep
  • like-icon Beelden zeggen meer dan woorden

Mogelijkheden adverteren op Instagram

Doordat Instagram onderdeel is van moederbedrijf Facebook krijg je als adverteerder alle mogelijkheden die je ook bij het adverteren op Facebook tot je beschikking hebt. Dat is ideaal wanneer je een specifieke doelgroep wilt bereiken zoals de bezoekers van je website of mensen die een interactie met je pagina hebben gehad. Instagram biedt 4 verschillende advertentiemogelijkheden aan. Deze hebben altijd een foto of video als basis.

FOTO ADVERTENTIES

Dit is waarschijnlijk het meest gebruikte advertentietype op Instagram, omdat deze het meest lijkt op de normale posts in je newsfeed. Vertel je verhaal aan de hand van een foto met daaronder een call-to-action om bijvoorbeeld te shoppen, bekijken of boeken.

VIDEO ADVERTENTIES

Deze optie werkt op dezelfde manier als een foto advertentie, maar dan met de kracht van zicht, geluid en beweging. Je kan video’s tot 60 seconden delen in het gebruikelijke vierkante formaat maar je kunt ook een liggende variant uploaden. Zorg ervoor dat de beelden duidelijk genoeg zijn: niet iedereen heeft het geluid van zijn mobiel aan staan.

http://Instagram%20adverteren%20start%20moovin

CARROUSEL ADVERTENTIES

Voeg meer waarde toe aan je advertentie door de gebruiker de mogelijkheid te geven meer foto’s en video’s te bekijken. Evenementen kunnen op deze manier bijvoorbeeld meerdere artiesten weergeven binnen één advertentie. Probeer ook visueel duidelijk te maken dat er meerdere foto’s of video’s zijn.

STORY ADVERTENTIES

Laat foto’s en video’s zien in de stories van de door jou gekozen doelgroep. Maak gebruik van bewegende, interactieve content met de mogelijkheid een website of Facebook evenement te koppelen waar de gebruiker d.m.v. een swipe naar toe kan gaan. De beelden verschijnen als advertentie tussen de stories van anderen, waarbij foto’s 5 en video’s 15 seconden worden getoond.

Projecten afgerond voor

De kansen van Instagram benutten?

Goed om te horen! Laat weten wat je vraag is of kom eens langs bij ons op kantoor. Dan leggen we graag onder het genot van een goede bak koffie uit wat adverteren via Instagram voor jou kan betekenen. Door onze jarenlange ervaring in de muziekbranche hebben we de specifieke kennis en ervaring in huis om het maximale resultaat uit een Instagram campagne te halen. We ondersteunen je graag bij het bepalen van de juiste strategie, het creëren van een effectieve Instagram advertentie en het beheren van de campagnes.

KOM IN CONTACT! 

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.