YouTube Adverteren

Er zijn vele redenen waarom het interessant is om jouw boodschap door middel van adverteren op YouTube aan de wereld bekend te maken. YouTube is namelijk het grootste videoplatform ter wereld en de op twee na grootste zoekmachine ter wereld. Meer dan 1 miljard unieke bezoekers komen maandelijks naar YouTube en er wordt per minuut meer dan 60 uur aan video geüpload wereldwijd. Kortom, de kans is groot dat jouw doelgroep ook op YouTube aanwezig is.

We zien YouTube dus als een belangrijk marketingkanaal om te adverteren voor evenementen, artiesten en bedrijven. Maar hoe zet je een succesvolle YouTube campagne op? En welke type advertenties zijn er? We leggen het graag voor je uit.

Waarom adverteren op YouTube?

  • like-icon Hoog bereik onder de specifieke doelgroep
  • like-icon Laat meer zien door middel van video
  • like-icon Betaal alleen wanneer de doelgroep kijkt

Mogelijkheden adverteren op YouTube

Je kunt via YouTube op verschillende manieren je doelgroep bereiken. Zo kun je onder anderen targeten op demografische factoren, interesses, bezoekers van je website (remarketing) en mensen die een interactie hebben gehad met een YouTube kanaal of video. Bij het starten van een YouTube campagne, kun je grofweg kiezen voor twee verschillende soorten campagnes, namelijk:

YOUTUBE INSTREAM-ADVERTENTIES

YouTube InStream-videoadvertenties zijn video’s die voor, tijdens of na een video afgespeeld worden. Je betaalt wanneer minimaal 30 seconden van de video advertentie is bekeken. Als de video korter is dan 30 seconden, dan betaal je wanneer deze volledig is afgekeken. Het is belangrijk om rekening te houden met het feit dat bezoekers na vijf seconden de mogelijkheid krijgen om de advertentie af te sluiten. Zorg er daarom voor dat de belangrijkste boodschap en het merk direct duidelijk zijn.

Dit type advertentie is erg interessant voor evenementen omdat het de mogelijkheid biedt een boodschap te tonen aan mensen die videoclips bekijken van artiesten die op deze evenementen aanwezig zijn. Zo kun je bijvoorbeeld een video advertentie over artiest X op evenementen Y laten zien aan iemand die binnen 50 kilometer van evenement Y woont en wil gaan kijken naar een videoclip van artiest X.

YOUTUBE DISCOVERY ADVERTENTIES

YouTube Discovery advertenties worden weergegeven op de startpagina van YouTube, in de zoekresultaten en tijdens het afspelen van een YouTube video. De advertentie bestaat uit een klein stukje tekst en een thumbnail van de video. Je betaalt bij Discovery videoadvertenties enkel wanneer bezoekers op je advertenties klikken en dus besluiten je video te bekijken. Voor vertoningen betaal je dus niet en dit kan je dan ook zien als free publicity.

YouTube Discovery advertenties zijn erg interessant voor artiesten om hun muziek aan een groot en relevant publiek te tonen. Je kunt deze advertenties namelijk targeten op bezoekers van YouTube die zoeken naar vergelijkbare artiesten of een video bekijken of hebben bekeken van vergelijkbare artiesten.

De kansen van YouTube benutten?

Goed om te horen! Laat weten wat je vraag is of kom eens langs bij ons op kantoor. Dan leggen we graag onder het genot van een goede bak koffie uit wat YouTube voor jou kan betekenen. Door onze jarenlange ervaring in de muziekbranche hebben we de specifieke kennis en ervaring in huis om het maximale resultaat uit een YouTube campagne te halen. We ondersteunen je graag bij het bepalen van de juiste strategie, het creëren van een effectieve YouTube video-advertentie en het beheren van de campagne.

KOM IN CONTACT!

http://Online%20marketing%20festivals
Projecten afgerond voor

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.