Display Adverteren

Als evenement, artiest of bedrijf een boost geven aan je naamsbekendheid? Het adverteren met banners op andere websites is een goede manier om een groot publiek te bereiken. Display adverteren biedt namelijk de mogelijkheid om beeldadvertenties te plaatsen op duizenden websites en mobiele apps. Met adverteren via het zogeheten Google display netwerk bereik je ruim 80% van de actieve internetgebruikers.

Naast het vergroten van de naamsbekendheid kan display advertising met behulp van remarketing ook voor verkoopstimulerende doelen worden ingezet. De mogelijkheden op het gebied van display advertising groeien enorm. Zorg dat je hier volledig gebruikt van maakt.

Waarom display advertising?

  • like-icon Enorm bereik via websites & apps
  • like-icon Blijf top-of-mind bij de doelgroep
  • like-icon Verhoog de naamsbekendheid van je merk

Mogelijkheden display advertising

Display advertising kan zeer gericht ingezet worden. Bij het inrichten van een campagne zijn de targeting mogelijkheden onderverdeeld in drie hoofdcategorieën, namelijk:

DOELGROEPEN

Dit is weer onderverdeeld in drie subcategorieën. Affiniteitsdoelgroepen zijn te vergelijken met het adverteren op TV. Het is dus vrij breed, maar wél beter meetbaar dan een TV-reclame. Je kunt hierbij kiezen uit meer dan 80 doelgroepen. Met in market en aangepaste intentie doelgroepen bereik je mensen die meer dan gemiddeld de intentie hebben om jouw product of dienst aan te schaffen.

Het is ook mogelijk om mensen te bereiken die al eens interesse hebben getoond door middel van remarketing doelgroepen. Denk hierbij aan personen die je website hebben bezocht, een mobiele app hebben geïnstalleerd of video’s hebben bekeken, maar ook aan mensen die in je e-mailadressenbestand staan. Een evenement heeft dus de mogelijkheid om banners te targeten op websitebezoekers, e-mailadressen van ticketverkopen van vorige edities en mensen die een aftermovie hebben bekeken op YouTube.

CONTENT

Deze optie geeft je de mogelijkheid om banners te tonen aan bezoekers op websites met specifieke content. Deze websites kun je targeten op basis van zoekwoorden. Google gaat dan op zoek naar websites waarbij de uitgekozen zoektermen in de content van de webpagina staan. Daarnaast heeft Google de meer dan 1 miljoen mogelijke plaatsingen in verschillende onderwerpcategorieën gesegmenteerd. Weet je precies op welke websites je wilt adverteren? Met de targetting op plaatsingen, kun je jouw banners op die specifieke websites plaatsen.

DEMOGRAFIE

Tot slot geeft Google je de mogelijkheid om mensen te bereiken op basis van leeftijd, geslacht, ouderlijke status of gezinsinkomen. Door alle drie de targetingmogelijkheden te combineren bereik je vaak de meest interessante doelgroep.

De kansen van display advertising benutten?

Goed om te horen! Laat weten wat je vraag is of kom eens langs bij ons op kantoor. Dan leggen we graag onder het genot van een goede bak koffie uit wat display advertising voor jou kan betekenen. Door onze jarenlange ervaring in de muziekbranche hebben we de specifieke kennis en ervaring in huis om het maximale resultaat uit een display campagne te halen. We ondersteunen je graag bij het bepalen van de juiste strategie, het creëren van een effectieve advertentie en het beheren van de campagne.

Projecten afgerond voor

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.