Zoekmachine adverteren

Met zoekmachine adverteren (ook bekend als Search Engine Advertising, of SEA) koop je advertentieruimte in de zoekresultaten van Google (of Bing). Wanneer klanten zoeken naar jouw bedrijf, product of dienst verschijnt je advertentie boven de organische zoekresultaten. Je betaalt vervolgens alleen voor een daadwerkelijke klik op de advertentie.

Er zijn vele redenen waarom het interessant zoekmachine adverteren in te zetten. Met een marktaandeel hoger dan 75% is Google de grootste zoekmachine ter wereld. Elke seconde voeren we zo’n 40.000 zoekopdrachten uit op Google. Dat zijn 3,5 miljard zoekopdrachten per dag en 1,2 biljoen zoekopdrachten per jaar. Maar wat zijn de mogelijkheden en hoe laat je deze kansen niet onbenut? We leggen het graag voor je uit!

Voordelen

  • like-icon Bereik mensen die actief op zoek zijn naar jouw product of dienst.
  • like-icon Volledige controle over je budget en betaal alleen wanneer iemand klikt.
  • like-icon Behaal op korte termijn resultaten met zoekmachine adverteren.

Mogelijkheden zoekmachine adverteren

Naast de meer bekende advertenties in de zoekresultaten, zijn er nog een aantal andere interessante mogelijkheden die Google Ads biedt.

Google Shopping

Google Shopping is onderdeel van zoekmachine adverteren en wordt gebruikt voor de verkoop van producten. De advertenties bestaan in tegenstelling tot de reguliere advertenties niet alleen uit tekst. Het is mogelijk om foto’s, beschrijvingen en prijzen toe te voegen. Google Shopping werkt niet zoals de reguliere advertenties op basis van zoekwoorden, maar met een product feed. Google bepaalt aan de hand van jouw product feed, jouw website en je biedingen of jouw producten getoond worden. Verkoop je producten zoals kleding of merchandise, dan is Google Shopping de juiste keuze.

Remarketing

Remarketing Lists for Search Ads (RLSA), is een functie binnen Google Ads waarmee je je tekstadvertenties focust op mensen die je website eerder hebben bezocht. Daarbij kun je biedingen aanpassen voor die bezoekers. Ook kun je RLSA-lijsten aan je huidige campagnes toevoegen en enkel daarop een hoger bod instellen. Voor evenementen is bijvoorbeeld adverteren op generieke zoektermen zoals ‘Techno’ of ‘Festival juni’ normaal niet rendabel. Maar als je deze advertenties alleen aan mensen toont die eerder al eens je website je website hebben bezocht, dan kan een goede manier zijn op top-of-mind te blijven.

Evenementen

Weinig evenementen maken gebruik van zoekmachine adverteren. Echter komt het vaak voor dat nieuwswebsites of evenementen agenda websites door hun hoge autoriteit boven de website van de organisator staan. Kiezen potentiële bezoekers voor deze andere websites dan heb jij niet meer de mogelijkheid om deze potentiële bezoekers te retargeten, omdat ze simpelweg jouw website niet hebben bezocht. Zorg daarom altijd dat jouw website bovenaan komt te staan. Door de hoge relevantie betaal je vaak slechts 1 cent per klik wanneer je een campagne opzet op jouw evenementen / bedrijfsnaam.

http://e-mail%20marketing%20festival%20online%20event%202019%202

De kansen van SEA benutten?

Goed om te horen! Laat weten wat je vraag is of kom eens langs bij ons op kantoor. Dan leggen we graag onder het genot van een goede bak koffie uit wat adverteren op Google voor jou kan betekenen. Door onze jarenlange ervaring hebben we de specifieke kennis en ervaring om het maximale resultaat uit een Google Ads campagne te halen. We ondersteunen je graag bij het bepalen van de juiste strategie, het creëren van een aantrekkelijke Google advertenties en het optimaliseren van de campagne.

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.