Vroeger Was Alles Beter 2018
De uitdaging
De succesvolle samenwerking met Shockerz Events gaat een aantal jaar terug. Van concept tot uitvoering, Start Moovin ondersteunt het hardstyle classics evenement Vroeger Was Alles Beter op iedere mogelijk manier, op het gebied van online marketing. In 2017 werden de eerste twee edities gehouden in de Maaspoort in Den Bosch en verkochten ze beide volledig uit voor aanvang.
Nu de organisatie in de gaten had dat mensen interesse hadden in het evenement, wilden ze het naar een hoger niveau tillen. Net als bij de tweede editie, hadden ze het verzoek om met een volledig nieuw thema te komen, dat zou passen bij het concept.
Onze aanpak
STORYTELLING
Bij Start Moovin hechten we enorm veel waarde aan storytelling binnen concepten voor evenementen, artiesten en bedrijven. Voor het thema besloten we te brainstormen samen met stanbroeksteeg.nl. De organisatie gaf ons totale creative vrijheid om met iets passends te komen voor de tweede editie van Vroeger Was Alles Beter. Omdat het evenement een Nederlandse naam gebruikt, vonden we dat we wel een tikkeltje humor in het thema konden verwerken, zoals de vorige keer.
THEMA
De tweede editie van Vroeger Was Alles Beter had een gangsterthema, gebaseerd op de Nederlandse TV show Baantjer. Omdat het publiek deze richting heel erg kon waarderen, vroegen we onszelf af of we nog een stapje verder konden gaan. We bedachten een thema gebaseerd op ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’, een soap serie die al meedraait sinds het begin der tijden. We gaven een twist aan de naam en kwamen met ‘Oude Tijden, Harde Tijden’ en hadden ongelofelijk veel plezier tijdens het proces. Het meest iconische aan de serie is het nummer in de intro, dus uiteraard bedachten we een geheel eigen versie van het nummer.
Toen deze nieuwe editie, inclusief het artwork en de trailer met de vernieuwde intro-song, online kwam, waren mensen uitzinnig. Het was geweldig om de mega respons te zien op zowel de nieuwe editie als het ludieke thema.
DOELGERICHTE CAMPAGNES
Het zou een uitdaging worden om de juiste doelgroep te bereiken, aangezien je niet alleen fans wilt bereiken van bepaalde artiesten, je wilt fans bereiken die fan waren vanaf het eerste uur. Door specifieke doelgroepen aan te maken binnen Facebook en Instagram, advertenties in te zetten via YouTube op klassiekers uit dit tijdperk en het inzetten van Google Display campagnes, konden we het concept maar liefst 2.5 maanden voor aanvang uitverkopen!