basic-hero-image

Facebook adverteren

Facebook telt in 2018 ruim 10,8 miljoen Nederlandse gebruikers, waarvan er 7,6 miljoen dagelijks actief zijn. Met zoveel gebruikers kan het niet anders dan dat jouw doelgroep hier aanwezig is. Facebook leent zich dus uitstekend als marketing tool en wij leggen je graag uit wat de mogelijkheden zijn én hoe je Facebook succesvol inzet voor jouw als bedrijf, evenement of artiest.

Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Door te adverteren op Facebook komt dit ideaalplaatje voor adverteerders weer een stukje dichterbij. Door gebruik te maken van de demografische- en geografische gegevens die binnen Facebook beschikbaar zijn, is gericht adverteren geen wens meer maar werkelijkheid. De combinatie met een sociale context waarbinnen de advertenties worden vertoond, maakt dit medium zelfs nóg krachtiger.

Waarom adverteren via Facebook?

  • like-icon Uitgebreid aantal mogelijkheden om je doelgroep te bereiken
  • like-icon Het is relatief goedkoop en resultaten zijn direct zichtbaar
  • like-icon Bereik iedereen via het grootste social media platform

Mogelijkheden van Facebook adverteren

Facebook is niet alleen rijk aan verschillende doelgroepen, ook de mogelijkheden om te adverteren zijn groot. Facebook telt maar liefst twaalf verschillende advertentiemogelijkheden.

FOCUS DOOR DOELSTELLING

Voordat je start met het adverteren op Facebook is het belangrijk om een duidelijk doel voor ogen te hebben. Facebook heeft aan de hand van het koopproces drie doelstellingen opgesteld:

  • Bekendheid: richt zich op het behalen van een groot bereik
  • Overweging: richt zich op het vergroten van de interactie
  • Conversie: richt zich op het vergroten van sales

ALTIJD DE JUISTE DOELGROEP

Facebook kent een groot aantal mogelijkheden om een doelgroep samen te stellen. Zo kun je kiezen voor het targeten van eigen bronnen, zoals bezoekers van je website of een klantenbestand. Maar het is ook mogelijk om de bronnen van Facebook in te zetten zoals interessecategorieën en personen die een interactie hebben gehad met je pagina, video of evenement.

Werkwijze Start Moovin review
Review

"Door alle mogelijkheden te benutten behalen we meer rendement uit Facebook"

Ferry van den Nieuwelaar | Stichting Rebirth Events
Projecten afgerond voor

ZICHTBAARHEID VIA VERSCHILLENDE PLAATSINGEN

Je kunt je advertentie weergeven op verschillende plekken binnen Facebook. De meest bekende hiervan is in het nieuwsoverzicht en in de rechterkolom. Maar onder de mogelijkheden vallen ook het tonen van video advertenties aan mensen die video’s bekijken op Facebook en het plaatsen van een story.

CONTROLE OVER KOSTEN EN RESULATEN

Als je adverteert via Facebook heb je altijd controle over de planning en de kosten die gemaakt worden. Door het plaatsen van de Facebook pixel code heb je ook inzicht in de resultaten. 

UITGEBREIDE ADVERTENTIEMOGELIJKHEDEN

Facebook biedt verschillende mogelijkheden om je bedrijf, product, evenement of muziek onder de aandacht te brengen. Hierbij je kunt kiezen om gemakkelijk een bestaand bericht te promoten of zelf een uitgebreidere advertentie samen te stellen. De mogelijkheden zijn eindeloos!

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.