shockerz 2018

https://startmoovin.nl/wp-content/uploads/2019/06/creatief-concept-icon-moovin.png Moovin Hexagon
%
uitverkocht
17.000 +
Facebook event bezoekers
17.000 +
Post likes
5.500 +
Post likes tijdens event

De uitdaging

De succesvolle samenwerking met Shockerz Events gaat al enkele jaren terug. Van concept tot uitwerking, Start Moovin ondersteunt op alle mogelijke vlakken bij de online marketing van het raw hardstyle indoor evenement Shockerz. Sinds 2015 is het evenement ieder jaar volledig uitverkocht, mede dankzij het neerzetten van een ijzersterk concept.

De succesformule bleek sterk genoeg om een verhuizing naar het vele male grotere Autotron te doorstaan in 2017. Het evenement verkocht namelijk wederom moeiteloos uit. Om te bewijzen dat het geen eenmalig succes was, ontstond de uitdaging voor 2018 om een nóg betere ervaring te realiseren voor bezoekers en de community rondom het merk ‘Shockerz’ online te verstevigen en uit te bouwen.

Content creatie

Bekijk hieronder een greep uit de visuele content die we verzorgden voor het festival Shockerz 2018.

Onze aanpak

INSPELEN OP VERBETERPUNTEN

Samen met de organisatie hebben we gekeken naar de sterke punten van het concept en waar er nog knelpunten zaten. De eerste editie in het Autotron was op vele punten zeer geslaagd, maar er bleek ook ruimte voor verbetering. Zo waren er door overmacht o.a. onvoorziene problemen met de temperatuur en de kwaliteit van het geluid, wat tot onvrede leidde bij de bezoekers. Vanzelfsprekend werden deze punten voor 2018 aangepakt, maar we besloten om de verbeteringen een belangrijk onderdeel te laten zijn van de campagne.

Belangrijk hierbij was om de bezoekers duidelijk te maken dat het niet slechts verbeteringen waren ten aanzien van minpunten bij de afgelopen editie, maar dat onderdelen als de temperatuur en de kwaliteit van het geluid nóg beter zouden worden.

VERDER BOUWEN OP STORYTELLING

Ieder jaar wordt er veel aandacht besteed aan storytelling, om bezoekers zowel online als offline onder te dompelen in een unieke ervaring vóór, tijdens en ná het evenement. We geloven er namelijk heilig in dat dit bijdraagt aan een sterkere merkbeleving en een grotere binding met je bezoekers.

Review

“Ik werk al een aantal jaar met Start Moovin en ik blijf mezelf verbazen over de passie en creativiteit die ze in deze evenementen stoppen, laat staan de kennis. Ze zijn hardwerkend, eerlijk, nuchter en staan dag en nacht voor je klaar.”

Robbert van Hintum | Shockerz Events

Aan het begin van de campagne kwamen we meerdere malen samen om te brainstormen over een nieuw thema, dat de rode draad zou vormen voor de komende editie. Shockerz is een indoor Raw Hardstyle evenement met een voornamelijk jonge doelgroep. Betrokkenheid, saamhorigheid, associatie en emotie zijn belangrijke thema’s waar veel waarde aan gehecht wordt. Dit keert dan ook ieder jaar terug bij het neerzetten van een nieuw thema, dat telkens wat verder van de realiteit afstapt.

Dit thema werd ‘Subject Hostile’, een verhaal waarbij artiesten door een onbekend figuur werden ontvoerd en via hun kanalen op social media met diverse uitingen afhankelijk waren van fans om bevrijd te worden, voornamelijk via vooraf opgezette livestreams.

Het optimaliseren van de ROI
Door het constant monitoren van de advertentieresultaten van Shockerz kon het budget zeer strak verdeeld worden en opgedreven bij content en campagnes die zorgden voor een hoge Return On Investment, in plaats van met vaste bedragen werken. Het op deze manier optimaliseren en verhogen van conversies heeft ertoe bijgedragen dat Shockerz nóg eerder volledig uitverkocht met een lager budget.

Projecten afgerond voor

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.