Social Media
Sociale media zijn een verzameling van online platformen waar mensen met elkaar in contact komen, verhalen delen en nieuwe ervaringen opdoen. Interactie is hierbij een belangrijk begrip. Populaire kanalen zijn Facebook, Instagram, YouTube en Snapchat. Omdat miljarden mensen over de hele wereld gebruik maken van social media, is het een onmisbare tool geworden voor jouw evenement, artiest of bedrijf.
Door zichtbaar te zijn op social media kom je in contact met je doelgroep en zij met jou. Maar alleen zichtbaar zijn is niet genoeg. Social media wordt namelijk veel gebruikt om uitsluitend te zenden, terwijl interactie van twee kanten moet komen. Het is belangrijk om aandachtig naar je doelgroep te luisteren, zodat je weet wat ze willen zien, horen en lezen. Doe je dat niet, dan kan het budget nog zo hoog zijn, maar zullen ze niets van je delen.
Waarom social media?
- Een sterkere merkbeleving opbouwen
- Inzicht krijgen in de wensen en behoeften van je doelgroep
- Je doelgroep informeren, amuseren en activeren
Zorg dat je luistert naar je doelgroep
ZORG VOOR FAN-BUILDING
Zoals we hierboven al hebben aangegeven kun je social media inzetten om jouw doelgroep te bereiken en deze vervolgens aan te zetten tot (inter)actie. “Leuk en aardig allemaal, maar hoe krijg ik dan die 100.000 volgers?” Dat is natuurlijk de vraag die iedereen zich stelt, maar bijna nooit de juiste. Je kunt wel een groot aantal volgers hebben, maar wanneer zij niet relevant zijn of nog erger, jou niet relevant vinden, is het hoog tijd om eens wat dingen te veranderen. Tijd om een fan te maken van jouw volger!
LUISTER AANDACHTIG NAAR JE DOELGROEP
Allereerst is het belangrijk om na te gaan wie je doelgroep is, zodat je de kans op miscommunicatie verkleind. Wil zij het liefst content zien op Facebook, Instagram of allebei (niet)? Vervolgens zijn er duizenden soorten content, die allemaal bijdragen aan het bouwen van een sterkere merkbeleving. Relevantie, herkenbaarheid, emotie, associatie en verbintenis. Allemaal belangrijke termen bij het bedenken van de juiste social content. Luister je aandachtig naar jouw doelgroep en laat je ze exact zien wat ze willen? Dan kan het zomaar zijn dat je er een fan bij hebt!
Hoe ondersteunt Start Moovin jou?
Start Moovin heeft veel ervaring met het opzetten en/of ondersteunen van diverse social media kanalen. Het aanmaken van een kanaal is één, maar vaak zijn er nog zoveel meer mogelijkheden binnen het platform die onbenut blijven. Samen met jou gaan we kijken naar al deze mogelijkheden om het maximale uit jouw social media kanalen te halen. We kunnen ondersteuning met een content strategie, content creatie, maar ook het inplannen van content met de juiste bijbehorende teksten. Daarnaast kijken we naar jouw verhaal en jouw doelgroep, hoe deze het beste op elkaar afgestemd kunnen worden en via welke kanalen dit verspreid dient te worden.
Muziek is onze passie en jarenlange ervaring leert dat we onszelf moeiteloos kunnen verplaatsen in het hoofd van jouw doelgroep. Nieuwsgierig? Test ons!