phoenix festival 2018
De uitdaging
Aan het begin van 2018 werden we benaderd door de organisatie van het toenmalige nieuwe evenement Phoenix Festival, dat gehouden zou worden in Oss. Het festival, dat uit vier podia bestaat, richt zich voornamelijk op zowel raw hardstyle als uptempo hardcore. De promotie van het festival was inmiddels van start gegaan, maar omdat de organisatie de online marketing liever uit handen wilde geven om deze te optimaliseren en zich zelf voornamelijk te focussen op de kwaliteit van de productie, gingen we met ze om tafel.
De uitdaging was om met beperkte middelen dit nieuwe festival dusdanig sterk neer te zetten, dat het een waardige speler zou worden binnen de festival wereld.
Onze aanpak
Omdat de promotie al van start was gegaan, was dus ook de eerste indruk bij mogelijke bezoekers al gemaakt. We besloten dus om zo snel mogelijk een uitgedachte contentplanning op te zetten en deze direct uit te voeren. Voor een nieuw evenement had Phoenix Festival al direct een grootse line-up, waar goed op ingespeeld kon worden. De belangrijkste punten die voor een onderscheidend vermogen konden zorgen werden onderzocht en vervolgens vertaald naar hapklare foto- en video content.
Vrijwel de gehele (social) content creatie, planning en promotie werd succesvol uitgevoerd door Start Moovin. Op meerdere momenten gedurende de campagne waren er contactmomenten om de planning waar nodig bij te stellen en in te spelen op kwesties die op dat moment speelden. Uiteindelijk was het een fantastische eerste editie met geweldig weer en een overvol festivalterrein.