Origins 2019
De uitdaging
Na de succesvolle eerste editie van Origins – The Darker Side of Classics was het duidelijk dat de raw hardstyle klassiekers nog steeds enorm geliefd zijn, evenals het concept. In plaats van verhuizen naar het Autotron is de ‘intieme’ sfeer in de Maaspoort een van de sterke punten van het evenement. De organisatie vroeg ons wederom om samen met stanbroeksteeg.nl te zitten voor een nieuw thema. Waar vorig jaar nog vooral uit was gegaan van emotie en nostalgie, wilden we dit jaar wat meer inzetten op storytelling en een fictief thema neerzetten.
Onze aanpak
STORYTELLING
Bij Start Moovin hechten we enorm veel waarde aan storytelling binnen concepten voor evenementen, artiesten en bedrijven. Waar we vorig jaar nog dicht bij de realiteit zaten, wilden we daar voor de 2019 editie net wat verder vanaf zitten. In een uitgebreide brainstormsessie probeerden we thema’s te bedenken waarbij het gevoel van saamhorigheid overheerst en tegelijkertijd de karakters als helden konden worden gezien. Zodoende kwamen we bij een ondergrondse autogarage uit, waarbij alle artiesten onderdeel waren van een hecht team van racers. De geluiden en ruigheid van de auto’s en het sleutelen, komen overeen met de kracht en energie van raw hardstyle.
Maar, omdat we het altijd leuk vinden om bezoekers te verrassen, besloten we om een ‘oude’ formatie nog eenmaal te laten terugkeren. Zij werden los gefilmd en zouden later pas worden aangekondigd. Dit zorgde voor emotionele video’s waar je als echte fan niet anders dan kippenvel van kon krijgen.
DOELGERICHTE CAMPAGNES
De uitdaging ligt hier dat je niet alleen fans wilt bereiken van bepaalde artiesten, je wilt fans bereiken die fan waren vanaf het eerste uur. Door specifieke doelgroepen aan te maken binnen Facebook en Instagram, advertenties in te zetten via YouTube op klassiekers uit dit tijdperk en het inzetten van Google Display campagnes, konden we het concept wederom volledig uitverkopen!