origins 2018

https://startmoovin.nl/wp-content/uploads/2019/06/creatief-concept-icon-moovin.png Moovin Hexagon
%
uitverkocht
5.000 +
Facebook event bezoekers
6.000 +
Post likes
3.500 +
Post likes tijdens event

De uitdaging

Na de succesvolle samenwerkingen Shockerz en Vroeger Was Alles Beter vroeg de organisatie Shockerz Events om nogmaals met ons en stanbroeksteeg.nl rond de tafel te gaan zitten voor een nieuw concept. Het idee was om ditmaal niet in te spelen op een populaire stroming, maar te trachten om deze stroming zelf in gang te zetten. Vanzelfsprekend leek dit een flinke uitdaging te worden, maar wanneer we onze creativiteit de vrije loop mogen laten gaan, zijn we overtuigd dat er de mooiste dingen uit kunnen ontstaan.

Content creatie

Bekijk hieronder een greep uit de visuele content die we verzorgden voor het festival Origins of Raw 2018.

Onze aanpak

CONCEPT

Allereerst begonnen we met brainstormen over een mogelijk concept. Nadat Vroeger Was Alles Beter, een hardstyle evenement dat zich richt op de classic hardstyle tussen +- 2005 en 2011 een enorm succes bleek te zijn, besloten we om daar op in te spelen. Rond het einde van het eerdergenoemde tijdperk werd hardstyle namelijk steeds harder waardoor er de veelbesproken substroming ‘raw hardstyle’ ontstond. Veel mensen zagen deze substroming nog als iets nieuws, maar de muziek bestond al veel langer, het had alleen nog geen hokje gekregen. We wilden echter de taboe op het woord ‘raw’ niet doorbreken en besloten dit om te buigen naar ‘darkness’, aangezien raw hardstyle voornamelijk duistere muziek is. Zo ontstond het concept ‘Origins – The Darker Side of Classics’.

STORYTELLING

Bij Start Moovin hechten we enorm veel waarde aan storytelling binnen concepten voor evenementen, artiesten en bedrijven. Maar in plaats van weg te gaan van de realiteit, besloten we om daar juist zo dicht mogelijk op te zitten. Classics zijn een ruim begrip. Voor iemand die 30 jaar geleden een band ontdekte zijn de nummers die hij toen luisterde klassiekers. Hetzelfde geldt voor iemand waarbij dat pas vijf jaar geleden is. Het luisteren van deze muziek brengt je terug naar die momenten en diezelfde nostalgische gevoelens wilden we in de campagne voor deze eerste editie proberen op te roepen.

Om dit te realiseren besloten we om voor de trailer verschillende artiesten in te zetten en hen te laten vertellen over hoe zij, als pioneers van het duister, het ontstaan van deze substroming hebben ervaren. Dit, in combinatie met akoestische varianten op all-time klassieke hardstyle tracks, zorgde voor een emotionele video’s waar je als echte fan niet anders dan kippenvel van kon krijgen.

DOELGERICHTE CAMPAGNES

Het zou een uitdaging worden om de juiste doelgroep te bereiken, aangezien je niet alleen fans wilt bereiken van bepaalde artiesten, je wilt fans bereiken die fan waren vanaf het eerste uur. Door specifieke doelgroepen aan te maken binnen Facebook en Instagram, advertenties in te zetten via YouTube op klassiekers uit dit tijdperk en het inzetten van Google Display campagnes, konden we het concept volledig uitverkopen!

Review

“Ik werk al een aantal jaar met Start Moovin en ik blijf mezelf verbazen over de passie en creativiteit die ze in deze evenementen stoppen, laat staan de kennis. Ze zijn hardwerkend, eerlijk, nuchter en staan dag en nacht voor je klaar.”

Robbert van Hinthum | Shockerz Events
Projecten afgerond voor

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.