rebirth festival 2018

https://startmoovin.nl/wp-content/uploads/2019/06/creatief-concept-icon-moovin.png Moovin Hexagon
%
uitverkocht
28.000 +
Facebook event bezoekers
40.000 +
Post likes
20.000 +
Post comments
12.000 +
Post likes tijdens event

De uitdaging

REBiRTH Festival is een populair festival in Haaren (Noord-Brabant) dat bekend staat als het eerste festival van het outdoor seizoen. Met diverse podia verspreid over twee dagen biedt het een breed scala aan artiesten en genres, maar ook aan show en beleving. Door de jaren heen heeft het festival een flinke groei ondergaan, maar de potentie om nog groter te worden en zichzelf als merk nog sterker neer te zetten, willen zij zo optimaal mogelijk benutten.

Voor de 2018 editie werd Start Moovin benaderd om te ondersteunen bij de volledige online marketing van het evenement. Als jarenlange bezoekers van REBiRTH Festival wilden we deze kans dan ook met beide handen aangrijpen.

Content creatie

Bekijk hieronder een greep uit de visuele content die we verzorgden voor het festival REBiRTH Festival 2018.

Onze aanpak

GROOTSHEID CREËREN DOOR STORYTELLING

REBiRTH Festival bestond in 2018 tien jaar, waardoor het thema van deze editie al snel duidelijk was. ’10 Years Ceremony’ werd de ondertitel en de rode draad die door het hele evenement zou lopen. Hoewel het festival al een serieuze speler was, mede dankzij de jarenlange reputatie en het feit dat ze ieder jaar de eerste van het seizoen is, vond de organisatie dat het tijd was voor een serieuze groei. Dit besloten we door te trekken in het verhaal, door het 10-jarig jubileum niet alleen om REBiRTH Festival te laten draaien, maar om de gehele scene. Niet alleen zij waren jarig, de bezoekers die er jarenlang een onderdeel van waren geweest werden net zoveel geprezen. Daarnaast werden er veel artiesten bij betrokken en was de video content van zeer hoge kwaliteit.

INSPELEN OP UNIQUE SELLING POINTS

REBiRTH Festival staat erom bekend dat ze de eerste is van het festivalseizoen. En dat feit gebruikt de organisatie ieder jaar dankbaar. Maar hoewel dit een zeer sterk punt is aan het festival, besloten we om dieper te graven en nog meer USP’s te zoeken en deze uit te lichten. Het feit dat REBiRTH als ‘eerste’ is, was natuurlijk niet het enige goede aan het festival. REBiRTH Festival mocht net wat meer uit haar comfort zone stappen en uitgaan van haar eigen kracht. Via diverse social copies, stukken content (zowel foto als video) en doelgerichte campagnes, trachtten we de bezoekers hiervan te overtuigen.

DE BEZOEKER HET MIDDELPUNT MAKEN

Zoals eerder genoemd was het 10-jarig jubileum van REBiRTH Festival niet alleen reden voor de organisatie zelf om dit feestelijk te vieren. Het succes hebben zij namelijk te danken aan de toegewijde bezoekers die ieder jaar naar Haaren afreizen om begin april, wanneer vorst nog maar net is verdwenen, in het voorjaarszonnetje te feesten. Daarom speelden we qua content veel in op het prijzen van de bezoekers en het gevoel van saamhorigheid en herkenning sterk naar voren te laten komen.

OPTIMALISEREN VAN ROI

Door het constant monitoren van de advertentieresultaten van REBiRTH kon het budget zeer strak verdeeld worden en opgedreven bij content en campagnes die zorgden voor een hoge Return On Investment, in plaats van met vaste bedragen werken. Het op deze manier optimaliseren en verhogen van conversies heeft ertoe bijgedragen dat REBiRTH Festival voor het eerst volledig uitverkocht, zowel de zaterdag als de zondag.

Projecten afgerond voor

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.