phoenix festival 2019
De uitdaging
Phoenix Festival, dat uit vier podia bestaat, richt zich voornamelijk op zowel raw hardstyle als uptempo hardcore en beleefde haar eerste editie in 2018 in Oss. Nadat ze besloot te verhuizen naar het naastgelegen Nuland, werd Start Moovin opnieuw gevraagd om te ondersteunen bij de online marketing.
De uitdaging was om verder te bouwen op het succes van vorig jaar en Phoenix Festival steeds meer een waardige speler laten worden binnen de festival wereld.
Onze aanpak
STORYTELLING
Bij Start Moovin hechten we enorm veel waarde aan storytelling binnen concepten voor evenementen, artiesten en bedrijven. Omdat dit volgens ons iets was wat vorig jaar ontbrak, besloten we om dat voor de 2019 editie zeker wel te gaan inzetten. Aangezien Phoenix Festival een raw/uptempo festival is, met een over het algemeen jongere doelgroep, mocht het thema vooral heel stoer zijn. Na een uitgebreide brainstormsessie kwamen we uit bij een bikerthema. We hielden rekening met het feit dat er een taboe rondom bikers heerst, door bepaalde woorden te vermijden en als thema ‘Rebels of the Road’ te gebruiken. Bezoekers werden een onderdeel van The Brotherhood of Phoenix en de verschillende podia werden ‘Chapters’, ook wel de verschillende hoofdkwartieren van deze clubs.
DOELGERICHTE CAMPAGNES
Door specifieke doelgroepen aan te maken binnen Facebook en Instagram, advertenties in te zetten via YouTube op klassiekers uit dit tijdperk en het inzetten van Google Display campagnes, konden we van deze tweede editie wederom een succesvolle maken!