Vroeger Was Alles Beter 2017
De uitdaging
De succesvolle samenwerking met Shockerz Events gaat een aantal jaar terug. Van concept tot uitvoering, Start Moovin ondersteunt het hardstyle classics evenement Vroeger Was Alles Beter op iedere mogelijk manier, op het gebied van online marketing. In het begin van 2017 werd de eerste editie van het evenement gehouden in de Maaspoort in Den Bosch en het verkocht volledig uit voor aanvang.
Nu de organisatie in de gaten had dat mensen interesse hadden in het evenement, wilden ze het naar een hoger niveau tillen. Waar we voorheen voornamelijk focusten op nostalgie en pure klassiekers tijdens de eerste editie, wilden ze dat we meer thema en storytelling zouden toevoegen om het evenement unieker te maken en de merkbeleving te versterken.
Onze aanpak
STORYTELLING
Bij Start Moovin hechten we enorm veel waarde aan storytelling binnen concepten voor evenementen, artiesten en bedrijven. Voor het thema besloten we te brainstormen samen met stanbroeksteeg.nl. De organisatie gaf ons totale creative vrijheid om met iets passends te komen voor de tweede editie van Vroeger Was Alles Beter. Omdat het evenement een Nederlandse naam gebruikt, vonden we dat we wel een tikkeltje humor in het thema konden verwerken.
THEMA
Toen we bezig waren met het samenstellen van een mogelijke line-up voor het evenement, viel de naam Gunz for Hire een aantal keer. Deze live act, die altijd een gangsterthema gebruikt, was al een aantal jaar actief, maar het was niet helemaal duidelijk of de eerste muziek al kon worden gezien als ‘classics’. We besloten het risico te nemen en maakten hen de hoofdpersonen in het verhaal. Wanneer je denkt aan gangster- en politieshows in Nederland, denk je al vrij snel aan ‘Baantjer’, een klassieke detectiveshow op de Nederlandse televisie. Toen besloten we om dit als inspiratie te gebruiken en daarna kwamen we al snel met de ondertitel ‘Jongens van de Ondergrond’, wat refereert aan de Gunz for Hire track ‘Kings of the Underground’.
Toen het artwork en de line-up onthuld werd waren de reacties zeer lovend. Echter, hadden we de act Gunz for Hire nog niet bekendgemaakt. In plaats daarvan maakten we voor hen een aparte trailer en onthulden ze een tijdje later. Dit zorgde voor een extra buzz rondom het evenement.
“Ik werk al een aantal jaar met Start Moovin en ik blijf mezelf verbazen over de passie en creativiteit die ze in deze evenementen stoppen, laat staan de kennis. Ze zijn hardwerkend, eerlijk, nuchter en staan dag en nacht voor je klaar.”
Robbert van Hinthum | Shockerz EventsDOELGERICHTE CAMPAGNES
Het zou een uitdaging worden om de juiste doelgroep te bereiken, aangezien je niet alleen fans wilt bereiken van bepaalde artiesten, je wilt fans bereiken die fan waren vanaf het eerste uur. Door specifieke doelgroepen aan te maken binnen Facebook en Instagram, advertenties in te zetten via YouTube op klassiekers uit dit tijdperk en het inzetten van Google Display campagnes, konden we het concept wederom volledig uitverkopen!