phoenix festival 2019

De uitdaging

Phoenix Festival, dat uit vier podia bestaat, richt zich voornamelijk op zowel raw hardstyle als uptempo hardcore en beleefde haar eerste editie in 2018 in Oss. Nadat ze besloot te verhuizen naar het naastgelegen Nuland, werd Start Moovin opnieuw gevraagd om te ondersteunen bij de online marketing.

De uitdaging was om verder te bouwen op het succes van vorig jaar en Phoenix Festival steeds meer een waardige speler laten worden binnen de festival wereld.

Content creatie

Bekijk hieronder een greep uit de visuele content die we verzorgden voor het festival Phoenix - The Hardest Outdoor Festival 2019.

Onze aanpak

STORYTELLING

Bij Start Moovin hechten we enorm veel waarde aan storytelling binnen concepten voor evenementen, artiesten en bedrijven. Omdat dit volgens ons iets was wat vorig jaar ontbrak, besloten we om dat voor de 2019 editie zeker wel te gaan inzetten. Aangezien Phoenix Festival een raw/uptempo festival is, met een over het algemeen jongere doelgroep, mocht het thema vooral heel stoer zijn. Na een uitgebreide brainstormsessie kwamen we uit bij een bikerthema. We hielden rekening met het feit dat er een taboe rondom bikers heerst, door bepaalde woorden te vermijden en als thema ‘Rebels of the Road’ te gebruiken. Bezoekers werden een onderdeel van The Brotherhood of Phoenix en de verschillende podia werden ‘Chapters’, ook wel de verschillende hoofdkwartieren van deze clubs.

DOELGERICHTE CAMPAGNES

Door specifieke doelgroepen aan te maken binnen Facebook en Instagram, advertenties in te zetten via YouTube op klassiekers uit dit tijdperk en het inzetten van Google Display campagnes, konden we van deze tweede editie wederom een succesvolle maken!

Projecten afgerond voor

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.