Fatality Festival 2018
De uitdaging
Fatality Festival is een bekend raw hardstyle outdoor evenement aan de Geffense Plas in Oss. Vele duizenden bezoekers reizen sinds 2016 af naar het prachtige strand om zich de gehele dag te vergapen aan de grootste acts in maar liefst vier verschillende podia.
De organisatie benaderde Start Moovin met de vraag of zij wilden ondersteunen bij de gehele online marketing van het festival. Niet alleen om de organisatie te ontzorgen, maar ook om het festival verder te laten groeien.
Onze aanpak
Kort na de aanvraag begonnen we met het thema verwerken in een passende contentstrategie, om zo de doelgroep van Fatality Festival, voornamelijk jonge liefhebbers van raw hardstyle, de schoonheid van het festival te laten inzien. Door middel van zeer uiteenlopende social content met zowel foto als video en diverse campagnes via Facebook, Instagram en Google Display,
Even leek kort voor het festival het weer om te slaan, waardoor de laatste spurt mbt de ticketverkoop in gevaar leek te komen. Omdat de locatie van Fatality Festival gezegend is met een strand, besloten we om in te spelen op de tijdelijke hype rondom alpaca’s en eenhoorns en het strand te bezaaien met opblaas beesten. Dit zorgde voor een dusdanige buzz dat de periode tot aan het opklaren van de weersverwachting kon worden overbrugt en er meer dan 10.000 dolblije bezoekers de 2018 editie van Fatality bezochten.