rebirth festival 2019

https://startmoovin.nl/wp-content/uploads/2019/06/creatief-concept-icon-moovin.png Moovin Hexagon
%
uitverkocht
40.000 +
Facebook event bezoekers
25.000 +
Facebook post likes
2.500 +
REBiRTH Residence Facebook likes
30.000 +
Post likes tijdens event

De uitdaging

REBiRTH Festival is een populair festival in Haaren (Noord-Brabant) dat bekend staat als het eerste festival van het outdoor seizoen. Met diverse podia verspreid over drie dagen biedt het een breed scala aan artiesten en genres, maar ook aan show en beleving. Door de jaren heen heeft het festival een flinke groei ondergaan, maar de potentie om nog groter te worden en zichzelf als merk nog sterker neer te zetten, willen zij zo optimaal mogelijk benutten.

Na de succesvolle eerste samenwerking tijdens REBiRTH Festival 2018, vroeg de organisatie ons om wederom te ondersteunen voor de komende editie en ditmaal na te denken over een geheel nieuw thema. Dat was echter niet het enige dat anders zou worden, in 2019 zou het festival namelijk uitbreiden naar drie dagen én een gloednieuwe camping.

Content creatie

Bekijk hieronder een greep uit de visuele content die we verzorgden voor het festival REBiRTH Festival 2019.

Onze aanpak

THEMA

REBiRTH Festival gebruikt ieder jaar een ondertitel, maar maakt naar onze mening te weinig gebruik van een thema voor het festival. Om het event naar een hoger niveau te tillen moest het artwork daar ook bij aansluiten. Samen met stanbroeksteeg.nl zijn we uitgebreid gaan brainstormen voor zowel het thema als het mogelijke artwork, de trailer en het feit dat er een nieuwe camping bij zou komen. REBiRTH Festival mag gezien worden als een geheel andere wereld waar het dagelijkse leven niet aan de orde is en feesten de boventoon voert. Het woord ‘eternity’ kwam al snel naar boven, omdat het weekend van REBiRTH gelijk staat aan een eeuwigheid feesten. Als herkenbaar element riepen we de ‘guardian’ in het leven, die als bewaker van deze fictieve wereld zou zorgen voor een goede sfeer en harmonie. Iedere area werd zowel gelinkt aan, als een apart onderdeel van deze wereld.

Met het thema ‘Guardian of Eternity’ zou REBiRTH Festival een compleet andere weg inslaan en het artwork dat daarop werd gemaakt straalde niet alleen kwaliteit uit, maar zorgde ook voor een versterking van het merk REBiRTH.

EERSTE KEER CAMPING

Het zat er al een tijdje aan te komen, maar voor 2019 werd de knoop eindelijk doorgehakt. REBiRTH Festival zou voor het eerst een volledige camping krijgen. Hierdoor werd het festival uitgebreid naar maar liefst drie dagen, met een speciale camping pre-party op vrijdag. Alles werd tot in de puntjes uitgedacht, aan ons de taak om de camping direct stevig neer te zetten en te zorgen voor een geweldige eerste editie. Samen met stanbroeksteeg.nl bedachten we een ludieke camping trailer, waarbij verschillende artiesten niet alleen onthuld zouden worden, maar ook op een grappige manier werden ingezet om de verschillende punten van de camping uit te lichten. Daarnaast werd er een geheel eigen Facebook pagina opgericht voor REBiRTH Residence, zoals de camping werd genoemd, waar mogelijke bezoekers konden worden verleid tot het aanschaffen van een weekend ticket en het ondergaan van de camping experience.

UITGAAN VAN EIGEN KRACHT

REBiRTH Festival is een sterk merk en een serieuze speler binnen de festival scene. Nadat het in 2018 voor het eerst volledig uitverkocht, zowel de zaterdag als de zondag, was de organisatie ervan overtuigd dat deze groei kon worden doorgezet. Iedere area op REBiRTH, inmiddels meer dan 10 verspreid over het weekend, is zowel een onderdeel van het geheel, als een merk op zich. Omdat ook de doelgroep bij vrijwel iedere area verschilt hebben we flink ingezet op specifieke content per area of genre. Hierdoor konden we de doelgroep op exact de juiste manier aanspreken en op de juiste manier verleiden om een onderdeel te worden van REBiRTH Festival 2.0. We lieten de bezoekers inzien dat het festival een unieke ervaring is die je simpelweg niet mag missen.

OPTIMALISEREN VAN ROI

Door het constant monitoren van de advertentieresultaten van REBiRTH kon het budget zeer strak verdeeld worden en opgedreven bij content en campagnes die zorgden voor een hoge Return On Investment, in plaats van met vaste bedragen werken. Ondanks het voorspelde slechte weer en de lage temperatuur tijdens het festival, zijn we erin geslaagd om samen met de organisatie van REBiRTH Festival een nóg groter succes te maken dan het jaar ervoor.

Afgeronde projecten voor

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.