rebellion 2018
De uitdaging
REBELLiON is een indoor raw hardstyle evenement dat jaarlijks wordt gehouden in Haaren. Als onderdeel van het grotere REBiRTH Festival, van dezelfde organisatie en waar ook ieder jaar een REBELLiON podium aanwezig is, is het een evenement waar veel aandacht aan wordt besteed. Aan Start Moovin werd gevraagd om te ondersteunen op alle mogelijke vlakken op het gebied van online marketing. Naast groeien, wilde de organisatie ook dat er meer gebruik werd gemaakt van storytelling om het evenement als merk te verstevigen.
Onze aanpak
STORYTELLING
Bij Start Moovin hechten we enorm veel waarde aan storytelling binnen concepten voor evenementen, artiesten en bedrijven. Het thema was dan ook waar we samen met stanbroeksteeg.nl mee begonnen met brainstormen. REBiRTH Events is een enorm fijne organisatie om mee te werken en gaf ons dan ook zo goed als de volledige vrijheid om een passend verhaal te bedenken voor de 2018 editie van REBELLiON. We besloten de naam van het evenement, opstand, en de kenmerken van het genre te combineren. Zo ontstond ‘The Underground Revolution’, waarbij de dag werd ingedeeld in verschillende formaties en onderdelen van een opstand, namelijk ‘Resist’, ‘Revolt’ en ‘Reclaim’ om zo de rebellie tot een goed einde te brengen.
Het gevoel van eenheid is altijd sterk aanwezig bij raw hardstyle en past goed bij het broederschap binnen een opstand. Om dit over te brengen op de doelgroep besloten we om in de trailer een pakkende speech te gebruiken, verteld door een overtuigende voice-over. Dit samen met de beste feestbeelden van de afgelopen editie zorgde voor een prikkelende video waar je als fan direct door gegrepen zou worden.
GERICHTE CAMPAGNES
Door het constant monitoren van de advertentieresultaten van REBELLiON kon het budget zeer strak verdeeld worden en opgedreven bij content en campagnes die zorgden voor een hoge Return On Investment, in plaats van met vaste bedragen werken. Het op deze manier optimaliseren en verhogen van conversies heeft ertoe bijgedragen dat REBELLiON 2018 volledig uitverkocht vóór aanvang van het evenement.