Facebook adverteren

Facebook adverteren

Bereik een miljoenenpubliek

In 2015 waren er ruim 6,6 miljoen Nederlanders dagelijks actief op Facebook. En dit zie je misschien ook wel terug in je eigen directe omgeving: steeds meer mensen die snel even door hun Facebook tijdlijn heen scrollen. Misschien niet erg sociaal (of juist wel?), maar wel een interessant medium om jouw doelgroep op te bereiken bereiken.

Via Facebook werk je voornamelijk aan je naamsbekendheid. Mensen die op Facebook zitten zijn, in tegenstelling tot mensen op Google, niet actief op zoek naar de product of dienst die je levert. Het is dus ontzettend belangrijk dat je je product op de juiste manier presenteert en aan de juiste doelgroep. Daar kan Moovin je bij helpen.

Waarom adverteren op Facebook?

Het grote voordeel van het adverteren via Facebook is de mogelijkheid om je doelgroep te segmenteren. Je kunt onder andere de volgende variabelen gebruiken bij het bereiken van je doelgroep:

  • Gedrag (liked een bepaalde pagina of speelt een bepaald spel)
  • Apparaat of browser (alleen mensen die een iPhone 7 hebben)
  • Lifestyle (iemand die regelmatig reist of veel met nieuwe technologie bezig is)
  • Eigen doelgroep (bereik iedereen binnen je klantenbestand)

Daarnaast gaat niet het alleen om fans naar je Facebookpagina te krijgen, maar doelstellingen kunnen ook zijn om verkeer naar je website te leiden, verkopen, een event promoten, een app promoten en naamsbekendheid te vergroten. Een Facebook advertentie leidt óf naar je Facebookpagina of bericht, of naar een specifieke website of website pagina.

Facebook Adverteren - Moovin

Wat betekent dit voor mij?

Bereik een specifieke doelgroep op Facebook

Creëer een behoefte met een opvallende advertentie

Leidt deze mensen naar je Facebookpagina, website of app

Jij kunt doen waar jij goed in bent

Wat kunnen wij doen?

Door middel van een analysegesprek brengen we je doelstellingen en doelgroep in kaart. Met deze informatie zorgen wij dat het juiste bericht de juiste doelgroep bereikt. Zo kunnen we een video van je vorige evenementen laten zien om meer mensen te bereiken die naar het volgende evenement willen gaan. We kunnen hierbij iedereen bereiken die op de vorige edities zijn geweest of die je website al eens eerder heeft bezocht. Dit zijn overigens de mensen die al een keer interesse in je hebben getoond.

Vervolgens gaan we bekijken hoe de verschillende segmenten het onderling doen. Klikken jongeren tussen de 18 en 25 jaar oud vaker op je advertentie dan 35 tot 50 jarige, dan zullen we de laatste groep uitsluiten en meer focus leggen op de jongeren. Op deze manier optimaliseer je een Facebook campagne en kun je steeds meer rendement behalen uit hetzelfde budget.

Facebook Ads - Moovin

Kom langs en probeer onze heerlijke koffie.

Overtuigd dat jullie koffie beter is? We komen graag langs om het te testen.