Thema
Het thema van je festival, artiest of bedrijf is de creatieve invulling rondom het verhaal dat je wilt vertellen. En net als het verhaal begint het thema bij de basis, de start van de campagne. Door middel van o.a. emotie, verbintenis en associatie, voeg je een extra dimensie toe aan jouw evenement, artiest of bedrijf. Dichter bij de realiteit of er juist zo ver mogelijk van weg, in wezen is alles mogelijk.
Met een sterk thema kun je jouw doelgroep volledig meenemen op een reis die zorgvuldig voor hen is samengesteld en ze zo verleiden om een fan te worden van jouw merk. Maar voordat je begint met fantaseren is het goed om te weten wie jouw doelgroep is en of zij wel zitten te wachten op een verhaal over elfjes en draken.
Waarom een thema?
- Draagt bij aan de beleving van je doelgroep
- Resulteert in een hogere betrokkenheid
- Makkelijk te vertalen naar passende content
Neem jouw doelgroep mee op reis
ZORG VOOR EEN CREATIEVE INVULLING
Leuk zo’n creatieve reis, maar waar ga je naartoe? Zoals we hierboven benoemen kun je wel een thema verzinnen met elfjes en draken, maar wellicht dat jouw doelgroep liever dichter bij de realiteit blijft. Dat betekent echter niet dat er geen creativiteit aan te pas komt. Integendeel zelfs. Jouw evenement, artiest of bedrijf krijgt met een thema altijd de mogelijkheid tot een creatieve invulling. Die uitdaging, dat is waar wij voor leven!
Iedere doelgroep is anders. Net als dat ieder persoon anders is. Per evenement, artiest of bedrijf kijk je daarom naar raakvlakken en kenmerken, zodat je deze kunt verwerken in het thema. Gaat het over muziek, kijk dan of het thema wel past bij het genre.
VERRAS JE DOELGROEP
Jouw doelgroep wil graag verrast worden. Ze wil dingen zien en meemaken die nog nergens anders zijn geweest. Met een thema kun je al op voorhand je doelgroep verleiden en prikkelen met thematische content en zo een sterke merkbeleving opbouwen.
Hoe ondersteunt Start Moovin jou?
Start Moovin heeft veel ervaring met het neerzetten en/of uitwerken van een creatief thema voor evenementen, artiesten en andere bedrijven. Samen met jou gaan we kijken naar jouw verhaal en jouw doelgroep, hoe deze het beste op elkaar afgestemd kunnen worden, welk thema daar het beste bij past en hoe dit het beste kan worden vertaald naar creatieve content.
Muziek is onze passie en jarenlange ervaring leert dat we onszelf moeiteloos kunnen verplaatsen in het hoofd van jouw doelgroep. Nieuwsgierig? Test ons!