Google Analytics

Google Analytics

Meten is weten

Meten wat bezoekers op je website doen is ontzettend belangrijk. Net zoals het voor een winkelier belangrijk is om naar zijn klanten te luisteren. Een bakker past toch zijn assortiment aan op de wensen van zijn klanten? Door middel van Google Analytics kun je deze informatie kosteloos en op een gemakkelijke manier verzamelen en monitoren. Daarnaast kun je Google Analytics koppelen aan je Google Adwords account. Door deze koppeling kun je een bezoeker vanaf dat moment volgen van zijn eerste zoekopdracht tot zijn aankoop op jouw website.

Waarom is Google Analytics belangrijk?

Informatie verzameld door Google Analytics kan gebruikt worden om het aantal conversies op je website te verhogen. Of dit nu een verkoop van een product is of iemand die via een formulier contact met je opneemt. Google Analytics verzameld onder andere de volgende gegevens:

  • Waar je bezoekers vandaan komen
  • Of ze een mobiel of desktop gebruiken
  • Welke pagina’s ze bezoeken en hoelang
  • Wanneer je ze website bezoeken
  • Met deze informatie kunnen we je website zo aanpassen dat er zo min mogelijk blokkades zijn die conversies in de weg zitten.

Google Analytics - Moovin

Wat betekent dit voor mij?

Je leert je doelgroep beter kennen

We passen de website aan naar de wensen van de doelgroep

Hierdoor verkoop jij meer producten

Wat kunnen wij doen?

We zullen er ten eerste voor zorgen dat alles goed geïmplementeerd wordt. Om Google Analytics te kunnen gebruiken moet er namelijk een speciale code op de website geplaatst worden. Nadat deze code goed geplaatst is, kunnen we gegevens gaan verzamelen. Afhankelijk van het aantal bezoekers krijg je om de twee of vier weken een overzicht van de data uit Google Analytics. Samen met deze data zullen we een overzicht geven van de verbeterpunten die er zijn. Een scenario kan zijn: we zien dat 80% van de bezoekers niet het gehele contactformulier invult en verzendt. Een te lang contactformulier is hier de oorzaak van. Bezoekers moeten namelijk ook hun telefoonnummer invoeren, iets wat mensen vaak liever niet doen. Door het formulier aan te passen en alleen essentiële informatie te vragen zien we dat in de maand erna dat 50% het gehele contactformulier invult. Door beter naar je klanten te “luisteren” krijg je dus meer aanvragen!

Analytics Code - Moovin

Kom langs en probeer onze heerlijke koffie.

Overtuigd dat jullie koffie beter is? We komen graag langs om het te testen.