Werkwijze
De huidige evenementenwereld wordt steeds drukker. Overal verschijnen festivals en de massa lijkt de essentie van het organiseren te verliezen. Passie maakt plaats voor productie, waardoor er in de basis vaak dingen vergeten worden, of expres overgeslagen. Hierdoor is de noodzaak naar onderscheidend vermogen groter dan ooit.
Door de drie bouwstenen van onze visie, concept, content & advertising, te combineren creëer je eindeloze mogelijkheden om een bezoeker te veranderen in veel meer dan een fan, namelijk een ambassadeur van jouw merk.
CONCEPT: START CREATING
Allereerst luisteren we naar het verhaal dat jij wilt vertellen. Het klinkt misschien gek, maar deze fase wordt steeds vaker overgeslagen. Vervolgens maken we inzichtelijk wie jouw doelgroep is of zou kunnen zijn. Je wilt dat ze geraakt worden. Dat ze verliefd worden en iedereen met trots vertellen dat ze onderdeel zijn geweest van jouw ervaring. We zijn het liefste vanaf het allereerste moment betrokken bij jouw project, om er zo voor te kunnen zorgen dat er aan alle mogelijke scenario’s wordt gedacht en alle kansen optimaal benut kunnen worden. Maar dat is niet alles, want naast het verhaal komt ook de gehele thematische werkwijze voort uit het concept. Het is de rode draad die door het gehele project loopt.
Als duidelijk is wat je de bezoeker wilt vertellen en hoe je dat wilt doen, gaan we samen zitten om een online strategie uit te werken. Iedereen die betrokken is bij het project dient met zijn neus dezelfde kant op te staan. Vervolgens is het belangrijk om een planning te vullen met de juiste content.
CONTENT: START INVOLVING
Content betekent letterlijk inhoud. En laat het nou zo zijn dat juist dat vaak mist. Er wordt veel geschoten met losse flodders en dat terwijl jouw doelgroep zich online meer laat horen dan ooit. Een goed gesprek is nooit eenzijdig, dus om je doelgroep te binden dien je te weten of wat je vertelt ook is wat mensen willen zien, horen of lezen. Alle soorten content dienen afgestemd te zijn op jouw thema en verhaal, om de doelgroep online volledig te kunnen onderdompelen in de ervaring die ze te wachten staat.
Het uitwerken van concepten, het creëren van content, het schakelen bij het creatieve proces, het schrijven van begeleidende teksten, het plannen van berichten op social media, het optimaliseren van kanalen, alles dat komt kijken bij de content van jouw festival, artiest of bedrijf kan worden opgepakt door Start Moovin. Door dingen uit handen te nemen, kun jij jezelf beter focussen op andere taken die belangrijk zijn.
“Ik werk al een aantal jaar met Start Moovin en ik blijf mezelf verbazen over de passie en creativiteit die ze in deze evenementen stoppen, laat staan de kennis. Ze zijn hardwerkend, eerlijk, nuchter en staan dag en nacht voor je klaar.”
Robbert van Hinthum | Shockerz EventsADVERTISING: START UNITING
Online adverteren is essentieel voor de marketing van jouw bedrijf, festival of artiest. Er is geen enkel middel effectiever en efficiënter dan advertenties op websites en sociale media. Belangrijk voor succesvol adverteren is te weten hoe je efficiënt adverteert. Want het mag dan makkelijk en goedkoop zijn, zonder gerichte strategie is online adverteren zinloos. Of je nou naamsbekendheid wilt opbouwen, verkopen en/of leads wilt genereren of loyaliteit wilt opbouwen, Start Moovin ondersteunt je door middel van online adverteren bij het bereiken van jouw doel.
Met een ijzersterk concept en revelante content als basis bereiken we de doelgroep via de juiste kanalen met aantrekkelijke advertenties. Daarnaast zijn we door onze jarenlange ervaring in de muziek- & entertainmentindustrie op de hoogte van de laatste ontwikkelingen in de branche en hebben we de mogelijkheid om via elk gewenste platform te adverteren. Door deze werkwijze aan te houden kunnen we garanderen dat we het maximale uit jouw marketingbudget halen.