phoenix 100 start moovin

Phoenix 100

https://startmoovin.nl/wp-content/uploads/2019/05/sold-out-trophy-moovin.png Moovin Hexagon
+
edities uitverkocht
75 +
edities
15.000 +
bezoekers
40 +
solo shows en label specials

De uitdaging

Door de de coronapandemie kwam het complete festivalaanbod te vervallen. Om mensen toch hun broodnodige wekelijkse portie muziek te bieden wist Phoenix dat ze niet bij de pakken moesten gaan neerzitten. Direct vanaf het moment dat het weer kon startte Phoenix met de 100-concepten. 100 bezoekers, 1 evenement, meerdere zalen en dezelfde beleving, maar wel zittend op vaste zitplaatsen. Hoe zorg je dat je mensen enthousiast krijgt voor zo’n concept? Start Moovin werd door Phoenix gevraagd om hier een succes van te maken.

Content creatie

Bekijk hieronder een greep uit de visuele content die we verzorgden voor Phoenix 100.

phoenix 100 time out
Phoenix 100 start moovin case

Onze aanpak

DATA-DRIVEN MARKETING CAMPAGNES

 

Door de lagere capaciteit ten gevolge van de opgelegde corona-regels moest er creatief worden omgesprongen met het budget. Door slim gebruik te maken van het budget en het verkrijgen van inzichten uit lopende campagnes zijn de advertenties non-stop geoptimaliseerd op basis van data. Door in te spelen op trends die bleken uit de cijfers zijn keuzes gemaakt om juist wel of niet op bepaalde geografische gebieden of leeftijdsgroepen te richten. Hierdoor lag het aantal conversies hoog en werd de doelgroep op een effectieve manier bereikt aan de hand van real-time data input uit de advertenties.

FANS OVERTUIGEN EN BOUWEN AAN LOYALITEIT 

Door het uitlezen van de resultaten van de eerste campagnes bleek al snel dat edities die in het teken van een bepaalde artiest, label of thema staan bovengemiddeld scoorden. Met deze data in het achterhoofd is gekozen voor een strategie waarin deze specials de boventoon voeren. Door campagnes en advertenties vanuit de pagina’s van artiesten te plaatsen worden de fans van deze artiest in hun eigen tone-of-voice aangesproken en dit draagt enorm bij aan de effectiviteit van de campagnes.

Uit data bleek ook al snel dat mensen die een editie van Phoenix 100 hadden bezocht sneller de neiging hebben om vaker terug te keren. Door deze doelgroep extra aandacht te geven en herhaalbezoeken aan te moedigen is er een harde kern van fans van Phoenix 100 ontstaan. Deze groep fans heeft een hoge loyaliteit en door advertenties specifiek op deze doelgroep te richten zijn de kosten van een conversie voor deze doelgroep laag.

MEEDENKEN, SNEL SCHAKELEN EN DUIDELIJKE CONTENT

Door de constant veranderende situatie gedurende de coronapandemie is het enorm belangrijk om constant alert te blijven op veranderingen in regelgeving, restricties vanuit de overheid en andere factoren. Start Moovin heeft door de 24/7 support Phoenix 100 constant en snel ondersteund met duidelijke content, teksten en het plannen en plaatsen van berichten op social media. Hierdoor ontstond geen onduidelijkheid en is helder gecommuniceerd wat de bezoekers stond te wachten qua regels en routines tijdens de Phoenix 100 evenementen.

DE JUISTE STRATEGIE EN POSITIONERING

Om de doelgroep te bereiken en duidelijke communicatie centraal te stellen heeft Start Moovin de strategie voor Phoenix 100 bepaald. Met een heldere contentplanning en positionering is duidelijk gemaakt waar Phoenix 100 voor staat. Door het maken van introductievideo’s, recaps en sfeervideo’s werd duidelijk gemaakt wat Phoenix 100 is. Met de positionering rondom “Your only chance to party!” is ingespeeld op de emoties en behoeftes van bezoekers en wordt het unieke en veilige karakter van de evenementen benadrukt.

http://phoenix%20100%20case%20x%20start%20moovin
AFGERONDE PROJECTEN VOOR

You're currently viewing this website from an outdated browser. Switch to a modern browser such as: Chrome, Safari or Firefox to view this website.