Wat houdt storytelling in?

Jouw verhaal

Ieder bedrijf heeft een verhaal. De bakker om de hoek is niet alleen gestart om te zorgen voor brood op z’n eigen plank, maar ook voor die van de mensen in zijn omgeving. Waarom is hij begonnen met een bakkerij? Wat heeft hem daartoe gedreven? Zulke vragen houden ons in ieder geval constant bezig.

Bakker zijn is zoveel meer dan alleen het bakken van brood. Net als dat het kopen van een brood zoveel meer is dan het ontvangen van een afgebakken mengsel van meel, water en gist. Je koopt een brood en denkt er verder helemaal niet bij na hoe dat brood eigenlijk in jouw handen is geëindigd. Sterker nog, je denkt er niet eens bij na hoe dat brood nou eigenlijk is ontstaan.

Jouw plaatselijke bakker koopt zijn meel altijd zorgvuldig in en zorgt ervoor dat het is gemaakt van de hoogst mogelijke kwaliteit graan. Hij wil namelijk alleen het beste voor z’n klanten. Vervolgens spendeert hij vele uren achter in de bakkerij en worden zijn ervaren handen gebruikt om een stukje kunst te kneden. Hij verstaat z’n vak als geen ander.

Je koopt dus niet alleen een brood, maar je koopt een eindproduct dat het resultaat is van jarenlange expertise en passie voor het ambachtelijk bereiden van deegwaren. En dat proef je.

Waarom is storytelling belangrijk?

Dit voorbeeld illustreert wat Storytelling nou precies inhoudt. Storytelling is letterlijk genomen het vertellen van verhalen. En dat doe je dan ook. Je vertelt het verhaal van jouw bedrijf. Dit geeft een extra lading aan de producten en/of diensten die je aanbiedt en zorgt daardoor voor meer waarde voor de klant.

Storytelling - Moovin

Wat betekent dit voor mij?

Een hogere merkwaarde

De doelgroep kan zich makkelijker identificeren met je bedrijf

Er wordt een voorkeur opgebouwd in het hoofd van de klant

Wat kunnen wij doen?

Moovin heeft veel ervaring met het onderhouden van social media pagina’s voor veel verschillende partijen, waarbij de volgers uiteenlopen van 500 tot wel 500.000. Samen met jou gaan we kijken welke kanalen het meest interessant zijn en hoe je de boodschap van je bedrijf wilt uitdragen. Daarnaast kijken we natuurlijk hoe we dit het beste kunnen realiseren via social media, dus wat voor soort berichten je doelgroep het meest zullen aanspreken.

Mogelijke vragen die we hierbij zullen behandelen zijn:

  • Wie is jouw doelgroep?
  • Welke regio is voor jou het meest interessant?
  • Wat wil je dat de bezoekers op jouw pagina/profiel doen?

Samen met jou kunnen we gaan analyseren wat jouw verhaal, of het verhaal van het bedrijf is. Daarna kijken we hoe we dit verhaal het beste kunnen vertalen in content en dit overbrengen aan de doelgroep. Hierbij dient gekeken te worden naar het soort content en de geschikte kanalen.

Jouw verhaal - Moovin

Kom langs en probeer onze heerlijke koffie.

Overtuigd dat jullie koffie beter is? We komen graag langs om het te testen.