Content Marketing

Wat houdt content precies in?

Uniek zijn

Wanneer je graag iets wilt doen aan de marketing van je bedrijf kun je bijna niet heen om het woord content. Overal waar je kijkt word je doodgegooid met begrippen als content marketing, content creatie, branded content en ga zo maar door. Er wordt je verteld dat het onmisbaar is om unieke content te creëren, maar voordat jij uberhaupt al in de gaten hebt wat content nou eigenlijk inhoudt, ben je al verdronken in alle content over content.

Oke, even ademhalen.

Laten we bij het begin beginnen. Content betekent letterlijk ‘inhoud’. Het gaat dus om de inhoud van iets, in dit geval je bedrijf. Met content kun je laten zien waar jouw bedrijf zoal mee bezig is. Plaats je een bericht op Facebook met een dienst of product dat jouw bedrijf aanbiedt? Gefeliciteerd! Je hebt zojuist een stukje content gemaakt.

Waarom is content belangrijk?

Maar is dat ook wel de content, oftewel de inhoud, die je doelgroep graag zou willen zien? “Huh, moest ik daar ook nog rekening mee houden?” Jazeker, want Facebook wordt steeds meer gebruikt als een zend medium. Wat we hiermee bedoelen is dat bedrijven vooral berichten en inhoud, content dus, plaatsen zonder echt te weten of haar volgers hier wel op zitten te wachten. Er is dus geen interactie.

Wanneer was de laatste keer dat je iets vroeg aan je volgers, zonder ze te bestoken met de laatste kortingen en aanbiedingen? We horen je denken, “wat moet ik mijn volgers dan in hemelsnaam vertellen?” Dat is eigenlijk vrij simpel. Je volgers zijn je volgers omdat ze het schijnbaar leuk vinden wat je doet. Best aardig van ze toch? Dat betekent ook dat ze het niet erg vinden om te zien wat je zoal doet.

Content Marketing - Moovin

Wat betekent dit voor mij?

Een hogere ranking in zoekmachines, zoals Google en Bing

Dit zorgt voor meer relevante bezoekers aan je website

Je draagt een beter beeld over naar jouw klanten over de werkzaamheden van je bedrijf

Wat kunnen wij doen?

Samen met jou gaan we eerst kijken naar de kern van je bedrijf en vanuit daar werken we naar buiten. Het is belangrijk dat je beschikt over de juiste visie en missie van je organisatie. Pas dan kun je echt gaan beginnen met het uitdragen van je boodschap aan de (mogelijke) klant.

Vervolgens geven wij advies over de invulling van de content, zowel op social media, je website en zelfs e-mailverkeer. Zo kun jij blijven doen waar je goed in bent, terwijl wij jouw verhaal overbrengen aan je doelgroep.

Content Marketing - Moovin

Kom langs en probeer onze heerlijke koffie.

Overtuigd dat jullie koffie beter is? We komen graag langs om het te testen.