Event marketing

Shockerz

Shockerz - Moovin
Shockerz Event Marketing - Moovin
Shockerz Marketing - Moovin

Shockerz

Shockerz is een hardstyle evenement dat sinds twee jaar plaatsvindt in ‘s-Hertogenbosch. Met 3500 bezoekers mag zij zich tot een evenement van formaat rekenen.

Uitdaging

Moovin werd vorig jaar gevraagd om mee te denken met de voorbereiding van het evenement, van concept tot uitwerking. Robbert, eigenaar van Shockerz Events, gaf aan dat hij veel hulp kon gebruiken bij het op de juiste manier benaderen van zijn doelgroep. Deze kans grepen we met beide handen aan, want door onze jarenlange ervaring in de evenementenwereld hadden we veel mooie ideeën om uit te gaan werken.

Hoe heeft Moovin geholpen?

Samen met de organisatie van Shockerz hebben we begin 2015 nagedacht over een ijzersterk concept voor het evenement. Dit heeft zich uiteindelijk vertaald in ‘The Raw Elite’, een thema waarbij de harde helden en talenten uit de hardstyle scene werden neergezet als een elite team dat een speciale act, welke gevangen werd gehouden door een kwade entiteit, diende te redden. In 2016 werden we opnieuw gevraagd en is het concept ‘Project F.E.A.R.’ ontstaan. De zorgvuldig geselecteerde line-up kwam overeen met de vraag vanuit de fans en het concept. De grote namen en de talenten werden verdeeld over twee zalen.

Naast het concept en de line-up is er ook een marketingplan uitgewerkt. Hier is aan de ene kant via het thema een contentplan voor social media, de website en e-mail opgesteld en aan de andere kant een plan voor SEO en SEA, zoals AdWords en Facebook advertising. Via gerichte zoekwoorden en campagnes is de juiste doelgroep op de juiste manier benaderd. Deze nauwe samenwerking met Moovin heeft ertoe geleid dat het evenement in 2015 een week van tevoren en in 2016 zelfs anderhalve maand van tevoren volledig was uitverkocht.

De statistieken

2.200 nieuwe pagina likes tijdens de campagne in 2015 en 3.200 in 2016

26.700 Facebook content likes tijdens de campagne in 2015 en 33.000 in 2016

Meer dan 300.000 personen bereikt tijdens de campagne

Graag zouden we Shockerz Events ontzetten willen bedanken voor de prettige samenwerking de afgelopen twee jaar. Gelukkig was de prettige ervaring wederzijds, want ook dit jaar zullen we met Shockerz gaan samenwerken.